Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem...

2012.12.21 21:56

 2012. december 12. – Szerda

   Abban az időben Jézus így szólt az őt követő emberekhez: „Jöjjetek  hozzám
   mindnyájan,  akik  fáradtak  vagytok,  és  terhek  alatt  görnyedtek:   én
   felüdítelek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem,  mert
   én szelíd vagyok és alázatos szívű,  és nyugalmat talál lelketek. Mert  az
   én igám édes, és az én terhem könnyű.”
   Mt 11,28-30

   Elmélkedés:

   Sokan úgy  érzik,  hogy  Isten törvényei  és  parancsai  korlátozzák  vagy
   elveszik  szabadságukat.  El   kell  ismerni,   hogy  Isten   törvényeinek
   megtartása  bizonyos  esetekben  valóban  nehéz.  De  emberi   szabadságom
   semmiképpen sem szűnik meg, ha elfogadom Isten játékszabályait,  elfogadom
   az általa felállított korlátokat és határokat.
   A bűn, azaz  a parancsok megtagadása  és nem teljesítése  feltételezésekre
   épül. Annak feltételezésére,  hogy önmagam ura  vagyok és nincs  szükségem
   Istenre. A bűn annak feltételezésén alapul, hogy az Istennel való szakítás
   jó lesz számomra és semmilyen hátrányos következmény nem ér. De hová vezet
   az Isten  nélküli élet?  Hová  vezet az  Isten nélküli  szabadság?  Meddig
   juthatok saját  terveimmel és  elképzeléseimmel,  ha azokból  hiányzik  az
   Isten? Az Isten nélküli szabadság valójában a bűn szolgaságát és  rabságát
   jelenti. Ha elszakadok  Istentől, a  bűn börtönébe zárom  magamat. Ha  nem
   veszem magamra Krisztus igáját, azaz az ő törvényeit, akkor azonnal a  bűn
   igája  nehezedik  rám.  Krisztus  igájának  felvétele  azt  jelenti,  hogy
   elfogadom Isten  uralmát  felettem.  Elfogadom  akaratát  és  irányítását,
   elfogadom, hogy szeret és az üdvösségemet akarja.
   Isten parancsait meg  lehet tartani  kényszerűségből is.  A jelképes  igát
   lehet hordozni kényszerből  is. De mennyivel  értékesebb, ha  szeretetből,
   Isten  iránti  szeretetből   hordozom.  Ekkor   válik  könnyűvé,   könnyen
   hordozhatóvá. Ennek fényében  új értelmet kapnak  Jézus szavai:  „Vegyétek
   magatokra igámat, és tanuljatok tőlem,  mert én szelíd vagyok és  alázatos
   szívű, és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, és az én  terhem
   könnyű” (Mt 11,29-30).
   © Horváth István Sándor
    
    

   Imádság:

   Uram, mivel  te  a lelkünkben  laksz,  a te  imád  a miénk  is,  én  pedig
   szeretnék abban szüntelenül  részt venni;  ezért lelkem  kis edényként  az
   élet e forrása  alá tartom, és  hogy ezt tovább  tudjam adni a  lelkeknek,
   hagyom, hogy végtelen szereteted hullámai elborítsanak.

    
   A  mai   evangélium   és   elmélkedés   szövege   itt   hallgatható   meg:
   
https://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20121212.mp3
    

   ________________________________

   Aktuális:
   Kedves e-vangélium olvasók!
   Mindenkinek elküldtem a könyve(ke)t,  aki korábban megrendelte. Ha  valaki
   még nem kapta meg, ezen a héten várhatja.
   Még annyi  könyv  van, amennyivel  többet  rendeltem a  nyomdától.  Aki  a
   napokban kéri, annak december 17-én, hétfőn postázom, és van remény,  hogy
   karácsonyig megérkezik. Kizárólag  a készlet erejéig!  Rendelés a  lejjebb
   található űrlapon.
   Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
   Szívem  első  gondolata  2013:  1200   Ft/db  +  200  Ft/db   postaköltség
   Magyarországra. (Külföldre a magas postaköltség miatt nem vállalom.)
   Bővebb                információ                a                könyvről:
   
https://zalalovo.plebania.hu/list/news/szivem_elso_gondolata_2013
   És  elkészült   az  idei   karácsonyra  az   új  "mesekönyv",   új,   igaz
   történetekkel.
   A hit  ajándéka:  900  Ft/db  +  100  Ft/db  postaköltség  Magyarországra.
   (Külföldre a magas postaköltség miatt nem vállalom.)
   Bővebb                információ                a                könyvről:
   
https://zalalovo.plebania.hu/list/news/a_hit_ajandeka

   Megrendeléshez kattintson a linkre és  töltse ki az űrlapot! Aki  korábban
   megrendelte,  kérem,  ne  küldje  el  újra  ugyanazt  a  rendelést,  nekik
   folyamatosan küldöm.
   
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHNRUnEyNEJQY2Q0OVBZa1JFUVRObEE6MQ#gid=0
_______________________________________________
Evangelium minden nap

https://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
https://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium